Discover the IXV Spacecraft: 6/06/2015

Discover the IXV spacecraft

Free entrance

On Saturday 6 June 2015 from 10:00am to 4:00pm, the VKI will open its doors and invites you to discover the IXV spacecraft and the VKI laboratories involded in the space programme. Qinetiq Space and SABCA, both Belgian partners of the IXV mission, will also present their activities.

Last February 2015, the ESA launched for the first time the intermediate experimental vehicle (IXV). It was a complete success. The spacecraft was then released into a suborbital trajectory, flew a flawless re-entry and splashed down into the Pacific Ocean just west of the Galapagos islands after 100 minutes. The mission of the IXV is developing an autonomous European re-entry capability for future reusable space transportation. Three Belgian partners actively participated in the success of this mission: VKI, QinetiQ and SABCA.

Activities for children as from 8 year old.

Guided tours will be in Dutch, English and French.

Location:
72, Chaussée de Waterloo
B-1640 Rhode-St-Genèse
Phone: +32 2 359 96 04

Artist's view of the IXV mission
Credential: ESA–J. Huart, 2014
  Ontdek de ruimtetaxi IXV

Vrije toegang

Op zaterdag 6 juni 2015 van 10 tot 16 uur, opent het von Karman Instituut voor stromingsdynamica (VKI) zijn deuren om jullie kennis laten maken met het ruimtevaartuig IXV (Intermediate eXperimental Vehicle). Qinetiq Space en Sabca, de twee andere Belgische partners van deze missie, zullen ook hun activiteiten voorstellen.

De IXV werd voor het eerst door ESA gelanceerd in februari 2015. De vlucht was een volledig succes.  Het ruimtetuig volgde een sub-orbitale baan, maakte een probleemloze terugkeer in de atmosfeer en  kwam na een vlucht van 100 minuten terecht in de zuidelijke Stille Oceaan ten westen van de Galapagos eilanden. De doelstelling van de IXV is het ontwikkelen van een autonome Europese mogelijkheid tot toekomstig herbruikbaar ruimtetransport. Drie Belgische partners droegen actief bij tot het succes van deze missie: VKI, QinetiQ Space en SABCA.

Kinderen vanaf 8 jaar kunnen deelnemen aan allerhande experimenten.

Rondleidingen worden gegeven in het Nederlands, Frans of Engels.

Adres:
Waterloosesteeenweg, 72
Sint-Genesius-Rode
Tel:+32 2 359 96 04

Vega VV04 IXV Liftoff
Credential: ESA–S. Corvaja, 2015
  Découvrez la navette IXV

Entrée libre

Ce 6 juin 2015 de 10:00h à 16h00, L’Institut von Karman de Dynamique des Fluides (VKI) vous ouvre ses portes et vous invite à découvrir la navette spatiale IXV et les laboratoires impliqués dans le programme spatial. QinetiQ Space et la SABCA, les deux autres partenaires belges de la mission IXV, vous présenteront également leurs activités.

En février dernier, l’ESA a lancé avec succès le véhicule intermédiaire expérimental (IXV). Après une centaine de minutes de vol, l’IXV a opéré avec succès sa réentrée et a amerri dans l’Océan Pacifique à l’ouest des îles Galápagos, avec à son bord de nombreuses données analysables. Cette mission spatiale vise à développer une capacité européenne de réentrée autonome pour un futur transport spatial réutilisable. Trois partenaires belges ont largement contribué au succès de ce projet: la SABCA, QinetiQ Space et le VKI.

Les enfants, à partir de 8 ans, pourront participer à de nombreuses expériences.

Les visites de laboratoire se feront en néerlandais, en français et en anglais.

Adresse:
72, Chaussée de Waterloo
B-1640 Rhode-St-Genèse
Phone: +32 2 359 96 04

Looking up at hoisted IXV prototype
Credential: Neri - Livorno